Известие

Collapse
No announcement yet.

Съскане от педала на спирачките

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Значи, спирачките ми вече са по-добри и отпреди. Стигнах до извода, че е възможно и преди да си е съскало, но поради малкият ход на педала да е било съвсем леко (логично - по-малък ход = незначително фъссс ) и за това да не съм го чул. След днешната манипулация спир. педал не дава да го пипнеш и има съвсем леко съскане, което едва се чува на празен ход, а на друг ход едва ли ще го чуя.
    Направо започнахме, с колегата hristian37(който си кара Голфа 2-ка, но покрай совалката на баща му 155 1.8 ТS и предишната 33-ка е натрупал завидно количество опит), с разпределителят на задните спирачки. На снимката се вижда борбата по изваждането на щифта, с шайбата, която натиска буталцата на шибания разпределител. Измънкахме го за около час, след много залягане, чекнете, подпъхване на дълги отверки, щанга и доста издрани ръце. Та този мръсник клеясва и задните спирачки ловят, с усилие, каквото е било в момента на клеясването му. В 99% - не ловят, защото колата не се кара 100% от времето натоварена на ТИР. Съответно, пътищата към задните апарати са почти затворени и качественото обезвъждушаването става мисия-невъзможна. Тук една междинна снимка . А ето я и гадината. Успяхме даже и леко да го изкривим, докато го изскубнем, но леко и нежно с по-добрия инструмент , го изправих.
    След намесата на шкурка 180 стана като от Милано, както се вижда тук и тук. По-добрата течност (ВД40), както тънката отверка и парцалчето се използват за почистване на канала, в който се навира щифтът. Внимава се, да не се скъса парцалчето вътре, че едва ли ще се извади лесно.
    Монтиран обратно и движещ се на ръка цък. И никаква грес, защото като спече натам едно хубаво, следващото вадене, не го виждам. Малко ВД40 е достатъчно. Обезвъздушаване на задно дясно и ляво колела и воала - спирачките са на 16. Излезе въздух едно-две микро мехурчета и това беше. С предните, даже и не се разправях.
    Потърках малко зимните гуми за тестовете, че днес им е за последно и те така...
    Last edited by TRENDi; d.m.y г., 18:06.
    75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
    155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
    Мненията са като задниците - всеки си има!

    Comment


    • #32
      браво , добре си се справил!
      И аз моите като ги обезвъздушавах почти нямаше въздух, като , че ли сами се обезвъздушават
      Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
        Значи, спирачките ми вече са по-добри и отпреди. Стигнах до извода, че е възможно и преди да си е съскало, но поради малкият ход на педала да е било съвсем леко (логично - по-малък ход = незначително фъссс ) и за това да не съм го чул. След днешната манипулация спир. педал не дава да го пипнеш и има съвсем леко съскане, което едва се чува на празен ход, а на друг ход едва ли ще го чуя.
        Направо започнахме, с колегата hristian37(който си кара Голфа 2-ка, но покрай совалката на баща му 155 1.8 ТS и предишната 33-ка е натрупал завидно количество опит), с разпределителят на задните спирачки. На снимката се вижда борбата по изваждането на щифта, с шайбата, която натиска буталцата на шибания разпределител. Измънкахме го за около час, след много залягане, чекнете, подпъхване на дълги отверки, щанга и доста издрани ръце. Та този мръсник клеясва и задните спирачки ловят, с усилие, каквото е било в момента на клеясването му. В 99% - не ловят, защото колата не се кара 100% от времето натоварена на ТИР. Съответно, пътищата към задните апарати са почти затворени и качественото обезвъждушаването става мисия-невъзможна. Тук една междинна снимка . А ето я и гадината. Успяхме даже и леко да го изкривим, докато го изскубнем, но леко и нежно с по-добрия инструмент , го изправих.
        След намесата на шкурка 180 стана като от Милано, както се вижда тук и тук. По-добрата течност (ВД40), както тънката отверка и парцалчето се използват за почистване на канала, в който се навира щифтът. Внимава се, да не се скъса парцалчето вътре, че едва ли ще се извади лесно.
        Монтиран обратно и движещ се на ръка цък. И никаква грес, защото като спече натам едно хубаво, следващото вадене, не го виждам. Малко ВД40 е достатъчно. Обезвъздушаване на задно дясно и ляво колела и воала - спирачките са на 16. Излезе въздух едно-две микро мехурчета и това беше. С предните, даже и не се разправях.
        Потърках малко зимните гуми за тестовете, че днес им е за последно и те така...
        колега,
        този щифт как точно го извадихте? доколкото разбирам не е на резба и някак сте го понатиснали под шайбата с отверка за да се помръдне и може би с ключа сте го завъртяли да се пораздвижи след поливане с ВД40?
        два такива щифта ли има-ляв и десен? предполагам, че е хубаво да се изчистят тези/този щифтове/щифт преди обезвъздушаването, за да се възстанови движението на течността към задните колела? то затова може би ми е задържало едното буталце заради този щифт.
        извинявай, ако ми е глупав въпроса
        Last edited by Madjo; d.m.y г., 20:31.
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
        Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
        Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
        sigpic

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
          ...
          Чудесно помагало, колега, мисля че повечето 55-ци трябва да минат по този път (и аз не се изключвам от тая група).
          Иначе по темата - спирачките на Милена (бялата 155) започнаха да съскат отначало леко, после доста осезаемо. После изведнъж изгърмя сервото - така че първоначалните диагнози са правилни! Смяната е кофти, но разбиращ от работата си майстор я извършва за около 3 часа със всички съпътстващи операции. Но понеже сервото за нашите коли не е много често срещано животно, бих посъветвал колегите, оплакващи се от такова съскане, да започнат да търсят.
          155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
          Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

          Comment


          • #35
            Скроих една проста схемичка под картинката, гледано от горе/от долу. Щифтът е един. Главата му е заоблена, т.е. ключове не играят. 2 дълги прави отверки и щанга в последствие, след като се мръдне малко, за да има къде да се пъхне под шайбата.
            Attached Files
            75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
            155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
            FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
            Мненията са като задниците - всеки си има!

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
              Скроих една проста схемичка под картинката, гледано от горе/от долу. Щифтът е един. Главата му е заоблена, т.е. ключове не играят. 2 дълги прави отверки и щанга в последствие, след като се мръдне малко, за да има къде да се пъхне под шайбата.
              много благодаря за бързия отговор колега,
              утре се залавям още от рано, че кой знае колко зор ще видя
              Last edited by Madjo; d.m.y г., 02:44.
              Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
              Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
              Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
              sigpic

              Comment


              • #37
                искате да кажете че като съска така педала се натоварва яко сервото и в един хубав момент си заминава сервото???
                И причината е почти незахранени със спирачно усилие задни апарати?
                Без да се разглобява - само с вд40 яко мокрене ще раздвижи ли гадта в мястото й?


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                  искате да кажете че като съска така педала се натоварва яко сервото и в един хубав момент си заминава сервото???
                  И причината е почти незахранени със спирачно усилие задни апарати?
                  Без да се разглобява - само с вд40 яко мокрене ще раздвижи ли гадта в мястото й?

                  Много ВД40 и друсане в/у багажника няма ли да помогне. Или някакво ръчкане с отвертка без цялата тази разправия , че няма да се справя .Моят ПЕДАЛ съска доста и обикновенно ако сутрин като тръгна , първия път като натисна спирачките в първия момент не ловят съвсем силно.
                  sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                  Comment


                  • #39
                    по принцип се чува някакво съскане,но едва доловимо,ако почне да съска повечко и през целия ход на педала значи сервото тръгва да фирлясва,аз точно така останах една вечер лятото без серво,колата спираше като влак,едвам съм се прибрал от люлин до гео милев.
                    Alfa 155 1.7,1.8 ex
                    Alfa 166 2.4 3 ex
                    155 1.8 MY 95 sport

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
                      искате да кажете че като съска така педала се натоварва яко сервото и в един хубав момент си заминава сервото???
                      И причината е почти незахранени със спирачно усилие задни апарати?
                      Без да се разглобява - само с вд40 яко мокрене ще раздвижи ли гадта в мястото й?
                      Тренди, а този щифт/разпределител ако се хване за кръглата глава и се зъвърти с някакъв мокс след обилна баня с ВД40, ще има ли ефект? нали е здравичък и няма да се строши? и след това предполагам ще излезне с подпиране на отверката под шайбата както си описал, нали?

                      П.С.: а предните буталца как се прибират? със или без въртене?
                      Last edited by Madjo; d.m.y г., 02:45.
                      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm SW TI Q4 2007
                      Alfa Romeo 156 1.9 16V JTDm SW Sport 2005 - втората бивша
                      Alfa Romeo 155 2.0 8V TS 1995 - бившата мръсница
                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Материала, от който е направен, явно е мек и едва ли ще се счупи. Може да се пробват всякакви импровизации по изваждането, стига да свършат работа и да улеснят процедурата. Мястото, където се човърка, както винаги е неудобно, с доста пречки наоколо и малко.
                        Предните бутала се прибират с натискане (без въртене). С въртене, само ако си им сменявал гумичка и/или маншон.
                        75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                        155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                        FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                        Мненията са като задниците - всеки си има!

                        Comment


                        • #42
                          Не знам за какво точно съскане/свистене се говори в тази тема. Обичайно е обаче, при колите със сервоусилвател на спирачките, при натискане на педала, да се чува едно леко съскане за времето в което педала на спирачката се движи напред. Това се получава в следствие отварянето на клапан, намиращ се откъм страната на педала, позволяващ постъпването на въздух от атмосферата към едната страна на мембраната на сервоапарата (в едната камера) за да се получи разлика в налягането на двете камери - от едната страна има вакуум от смукателния колектор на двигателя, от другата страна е атмосферното налягане. В следствие на тази разлика в наляганията от двете страни на мембраната, се получава усилващия ефект при спиране.
                          За повече и по-подробна информация може да погледнете в уикипедиа'та или в някой стар учебник за автомобили и двигатели.
                          Мисля, че проблем в съскането ще има ако същото е постоянно, без да спира, при натиснат педал. Това според мен е индикация за скъсана мембрана. Но тогава ще се менят и оборотите, защото в колектора ще влиза въздух, който не е отчетен от дебитомера.
                          Дано съм бил полезен!
                          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
                            Не знам за какво точно съскане/свистене се говори в тази тема. Обичайно е обаче, при колите със сервоусилвател на спирачките, при натискане на педала, да се чува едно леко съскане за времето в което педала на спирачката се движи напред. Това се получава в следствие отварянето на клапан, намиращ се откъм страната на педала, позволяващ постъпването на въздух от атмосферата към едната страна на мембраната на сервоапарата (в едната камера) за да се получи разлика в налягането на двете камери - от едната страна има вакуум от смукателния колектор на двигателя, от другата страна е атмосферното налягане. В следствие на тази разлика в наляганията от двете страни на мембраната, се получава усилващия ефект при спиране.
                            За повече и по-подробна информация може да погледнете в уикипедиа'та или в някой стар учебник за автомобили и двигатели.
                            Мисля, че проблем в съскането ще има ако същото е постоянно, без да спира, при натиснат педал. Това според мен е индикация за скъсана мембрана. Но тогава ще се менят и оборотите, защото в колектора ще влиза въздух, който не е отчетен от дебитомера.
                            Дано съм бил полезен!

                            sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                            Comment

                            Working...
                            X